Jakiś czas temu wspominaliśmy o rozwiązaniach, które pozwoliły nam na sprawne realizowanie działań w czasie pierwszego lockdownu, a także w kolejnych miesiącach 2020 r. Jeżeli wybór narzędzi umożliwiających zarządzanie pracą, zadaniami i czasem jest dopiero przed Tobą – sprawdź 3 aplikacje, które w naszej pracy szybko zdały egzamin i stały się podstawowymi narzędziami w pracy. 

Zoom – narzędzie do wideokonferencji

Dzięki Zoomowi jesteś w stanie poprowadzić lub uczestniczyć w spotkaniu z każdego miejsca na Ziemi. Bez względu na to, gdzie się znajdujesz, włącz internet i spotkaj się z partnerami biznesowymi lub znajomymi – w zależności od potrzeb.

Podstawową zaletą narzędzia, jakim jest Zoom, jest opcja dzielenia się ekranem. Jeśli Ty prowadzisz prezentację na konkretny temat, możesz udostępnić pozostałym swój ekran tak, aby uczestniczyli oni w pełni w spotkaniu. A jako odbiorca jesteś w stanie oglądać to, co chce przekazać prowadzący.

Darmowa wersja Zooma działa w czasie nielimitowanym dla dwóch osób, a w przypadku większej liczby – przez 40 minut.

Ciekawym rozwiązaniem na Zoomie jest możliwość dzielenia uczestników spotkania na grupy. Prowadzący może tym zarządzać. Poszczególne grupy nie słyszą się i nie widzą nawzajem, co może ułatwić prowadzenie spotkania z dużą liczbą osób jednocześnie.

Aplikację Zoom możesz pobrać ze strony, z Google Play lub App Store. Można także pobrać wtyczkę do Zooma w Google Chrome.

Teams – ulepszona komunikacja online

Microsoft Teams jest jednym z najbardziej znanych narzędzi do komunikacji online. Osiągnął liczbę 13 mln użytkowników korzystających z niego codziennie.

W wersji bezpłatnej oferuje bardzo dużo możliwości, które w innych narzędziach (np. w Slacku) są dostępne dopiero w wersji płatnej. Jego ogromną zaletą jest fakt, że zapewnia wspólny obszar roboczy dla wszystkich aplikacji wchodzących w skład Microsoft Office, np. Worda.

Można go wykorzystywać zarówno w branży biznesowej, jak i choćby w szkole. Teams w jednym miejscu gromadzi czaty, pliki, narzędzia, kalendarz, planowanie spotkań, dostęp do botów.

Głównym atutem jest oczywiście sprawna komunikacja, która może zachodzić w tej aplikacji. Możliwe jest udostępnianie plików, dzięki czemu każda z komunikujących się osób w tym samym czasie ma do nich dostęp – w ten sposób można wspólnie pracować nad danym plikiem. Dane spotkanie można nagrać, więc ci, którzy nie mogli w nim uczestniczyć, mogą to nadrobić w późniejszym czasie.

Nawet jeśli do tej pory ktoś nie korzystał z tego typu narzędzi, współpraca z Teams będzie bardzo prosta i intuicyjna. W zależności od tego, w jakiej branży będzie służyć, można ją dopasować do swoich potrzeb, korzystając z rozwiązań, które proponuje.

Trello – uporządkuj swoje zadania

Niektórzy nazywają Trello cudem. Inni porównują je do tradycyjnego sposobu przyklejania kolorowych karteczek na drzwiach lodówki lub w innych miejscach, by nie zapomnieć o ważnych sprawach. A to po prostu dobrze zaplanowana aplikacja, dzięki której możliwe jest szczegółowe rozplanowywanie swoich zadań i dzielenie się nimi z innymi, np. współpracownikami.

Trello to narzędzie, które oferuje bardzo dużo możliwości. Można na nim: porządkować zadania, planować, organizować pracę, tworzyć listy i planować pracę na konkretnymi projektami, a to wszystko pomiędzy kilkoma osobami.

Świetnie się sprawdzi do prac typowo biznesowych, finansowych, edukacyjnych czy nawet do pracy w restauracji. Trello można także wykorzystywać do prywatnych spraw, na przykład tworząc na nim listę zadań do wykonania w danym tygodniu.