Przygotowanie do nowego roku to dobry czas na to, by zastanowić się nad czynnikami sprawiającymi, że działania sprzedażowe stają się bardziej efektywne. Na co warto zwrócić uwagę, by zoptymalizować sprzedaż?

 

Skup się na obecnych klientach

Wielu handlowców, myśląc o zwiększeniu sprzedaży, skupia się na pozyskaniu nowych klientów. Brzmi logicznie, ale nie zapominajmy, że diabeł tkwi w szczegółach. Najbardziej podstawowym błędem wynikającym z intensywnej pracy nad pozyskiwaniem nowych klientów jest zaniedbanie obecnych klientów.

Obie ścieżki można oczywiście efektywnie łączyć, natomiast należy zwrócić uwagę na to, że:

  • koszt pozyskania nowego klienta może być znacznie wyższy niż koszt utrzymania lub rozwinięcia aktualnej współpracy,
  • maksymalizacja przychodów z dotychczasowych źródeł może być najskuteczniejszym i najbardziej optymalnym działaniem wpływającym na poprawę wyników sprzedażowych,
  • zbyt duża koncentracja tylko na jednym obszarze (albo tylko praca z obecnymi klientami, albo tylko pozyskiwanie nowych klientów) wstrzymuje maksymalny rozwój przedsiębiorstwa.

 

Bądź na bieżąco

Dobra oferta z rąk konkurencji może zachwiać nawet wieloletnią współpracą z Twoim partnerem biznesowym. Aby nie tracić pozycji w wyścigu o klientów, stale analizuj ofertę konkurencji i śledź techniki, które wykorzystują inni. Konkurencja to nie tylko wyzwania i ryzyko, ale również szanse na zwiększenie sprzedaży, jeśli postanowisz wykorzystać ich słabości do wyeksponowania swoich silnych stron.

Równie istotne jest bycie na bieżąco z trendami rynkowymi. Na rynku zawsze widzimy jednostki kreujące trendy – i te, które za nimi podążają. Innowacje i dobra znajomość konkurencji to doskonała droga do tego, by zagwarantować swoim klientom unikalną wartość współpracy, czyli prostą odpowiedź na pytanie “dlaczego powinienem współpracować właśnie z tobą?”.

 

działania sprzedażowe - jak optymalizować - relacje

 

Dbaj o obsługę i relacje

W publikacji 3 rzeczy o customer service, które warto wiedzieć pisaliśmy, że “zgodnie z danymi opublikowanymi przez HubSpot – 93% konsumentów ponownie zdecyduje się na zakup w firmie zapewniającej obsługę klienta na wysokim poziomie”.

Niezależnie od branży, w jakiej działasz, zawsze dbaj o to, by Twoi klienci czuli się mile widziani i docenieni. Jednym ze sposobów na optymalizację działań sprzedażowych jest praca nad relacjami z obecnymi klientami, która może przekładać się na wzrost sprzedaży. Pamiętaj o tym, by autentycznie doceniać osoby, z którymi pracujesz.

 

działania sprzedażowe - jak optymalizować - prezentacja produktów

 

Marketing i promocje

Nawet jeśli nie jesteś zwolennikiem rywalizacji cenowej, powinieneś rozważyć wprowadzenie promocji i ofert specjalnych w swoich działaniach marketingowych. W niektórych przypadkach promocyjne ceny mogą być dla klientów jedyną możliwością przetestowania i zapoznania się z Twoją ofertą.

Mimo odwiecznych wojen pomiędzy działami handlu i marketingu, nie sposób nie dostrzegać przynajmniej ziarna prawdy w twierdzeniu “reklama jest dźwignią handlu”. Zadbaj o ESP oraz USP, by przyciągać nowych klientów i wykorzystywać pełny potencjał dotychczasowych współprac.

 

mirpol pokaz kolekcji 2021

 

Garść inspiracji. Mirpol case study – marketing a działania sprzedażowe

We wrześniu 2020 roku zorganizowaliśmy wydarzenie, które w 100% dedykowaliśmy naszym partnerom biznesowym. Przygotowaliśmy przedpremierową prezentację oferty na sezon 2021. Podczas wydarzenia nasi goście otrzymali możliwość przetestowania niemal wszystkich produktów z przyszłorocznej kolekcji.

Co więcej:

  • każdy z naszych partnerów otrzymał możliwość przedpremierowego złożenia zamówienia i gwarancję dostępności;
  • nasi niezastąpieni przedstawiciele przez całe wydarzenie przeprowadzali indywidualne prezentacje produktów;
  • umożliwiliśmy również zakup produktów z bieżącego sezonu w mocno obniżonych cenach.

Całe wydarzenie obejmowało dwa dni i było zorganizowane w hotelu, co umożliwiało naszym gościom skorzystanie z noclegu. Przeznaczyliśmy również czas na integrację i budowanie relacji – wieczorem wszyscy zostali zaproszeni na bankiet oraz występ Mariusza Kałamagi. W pokazie kolekcji 2021 udział wzięło prawie 150 osób. 

integracja na targachdziałania sprzedażowe - jak optymalizować - mirpol busko targi case study działania sprzedażowe - jak optymalizować - grafika mirpol działania sprzedażowe - jak optymalizować - grafika działania sprzedażowe - jak optymalizować - grafika

Życzymy jak najlepszych wyników sprzedażowych w roku 2021!